lördag 30 april 2022

TACK-KORT med AALL & Create

Här är ett enkelt tackkort med en fin blomstämpel och en schablon från AALL & Create

Jag stämplade motivet med svart versafinebläck och hällde sedan på genomskinligt embossingpulver. Jag hade ett kopieringspapper under papperet när jag hällde på pulvret, för att det med lätthet skulle gå att hälla tillbaka överflödet till burken igen. Tänk dock på att pulvret "sväller" och kan upplevas som att det inte får plats på samma sätt som innan. Skaka lite på burken för att få bort "luften". 
Jag använde en embossingfön för att smälta pulvret. 
Sedan färglade jag med en rosa zigpenna (clean color real brush). Jag hade den starkaste färgen längst in på blombladet och jobbade sedan ut färgen med en vattenpensel



Jag dekorerade blomman med lite stickles glitterlim också :). Sedan tejpade jag fast papperet mot ett glasunderlag Glass media mat från Tim Holtz Tonic Studios



Jag tejpade även fast schablonen på samma sida, så att jag skulle kunna lyfta på det för att se hur färgen tog sig. Jag använde en ljusgrå färg från Distress ink-serien... Pumice Stone. Jag färgade in papperet med en infärgningsborste från Nellie Snellen. De säljs styckvis och finns i olika storlekar.
Jag har olika borstar till distress ink och distress oxide ink. 



Här kan du se schablonmönstret, och tanken är schablonmönstret bara ska finnas lite lätt i bakgrunden. 



Här har jag mattat akvarellpapperet med ett svart papper matt black cardstock 300 gsm och sedan tejpat fast det på en kortbas (jag har delat på ett vitt slätt 12x12-papper). Det finns kit med kortbaser och kuvert i butiken också :). 
Akvarellpapperet är 12x12 cm, det svarta papperet är 13x13 cm och kortbasen är ca 15x15 cm.



Jag stansade ut ordet tack från Gummiapan ur vitt mossgummi och limmade fast det med Clear crystal glaze-lim från Nuvo Tonic Studios. Jag använde en liten stansmaskin, som typ denna... Från Sizzix



Jag limmade även fast halvkupolerna (typ melange art pebbles...) med samma lim. 



Jag tycker att det är kul med lite textur på kortet och du ser hur pass mycket de höjer sig från blompapperet. 


Här är en framifrånbild igen. 


Jag har använt mig av dessa produkter:
Stort stämpelset #648 Friendship Florals av Tracy Evans AALL & Create (A4-stort stämpelset) och #52 Quadrilaterals-schablon från Olga Heldwein AALL & Create (15x15 cm)

Och som du ser, så har jag bara använt en stämpel från det stora setet. Det finns ju många fler härliga stämplar att leka med :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar