lördag 23 april 2022

RÖDLUVAN OCH VARGEN MED AALL & CREATE

Här är ett art journal-upplägg med Rödluvan och vargen. Jag har jobbat med den minsta konstjouornalen "the handy size" från Art by Marlene/Studio Light



Jag började med att rulla på Distress oxide-stämpeldynefärg med en gummiroller (brayer) på ett slätt vitt papper (10,5x17 cm). Jag använde mig av Speckled egg, Weathered wood, Frayed burlap och Walnut stain



Sedan stämplade jag trädet tre gånger, för att skapa illusionen av skog. Du hittar trädet i stämpelset #626 Tree of life av Tracy Evans hos AALL & Create



Därefter jobbade jag in lite mer distress oxide (samma färger som ovan) ink genom två schabloner. Jag använde mig av infärgningsborstar från Taylered Expressions
Schablonerna heter #142 Lotza Crossez och #39 Lotza dotz och det är Autour de Mwa (AALL & Create) som har designat dem. 



Sedan stämplade jag upp Rödluvan och vargen och färglade, i stort sett som de såg ut på bilden. De finns i stämpelset #639 Red & Wolf av Janet Klein. Jag jobbade med Clean Color Real Brush-pennorna från Zig. Jag använde en fantastisk Cutter bee-sax från EK Tools för att klippa ut figurerna. 



Sedan stämplade jag även en avlång text på den bruna nederdelen av papperet. Denna text och många andra, riktigt användbara dito, finns i stämpelset #457 Background Voices av Bipasha BK
Jag blev också tokförälskad i den där söta fågeln, som jag stämplade upp tre gånger och färglade med samma pennor från Zig. Du hittar den i stämpelset #656 Go Wild av Janet Klein.



Här ser du hela bilden, innan den monteras på en svart bakgrund. Jag har rivit ut lite washitejp för att ge Rödluvan en grund att stå på. Texten lyder "To be an oddball" och du hittar den i denna rulle: #33 Black oddball



Och här är den monterad på papperet som kan stoppas i den lilla konstjournalen :). 



Och här har jag låtit Clear crystal glaze-lacklilm torka på ögongloberna, för att ge dem lite extra intresse. Jag måste ju medge, att det är mycket enklare att jobba med Crystal Glaze, i jämförelse med Glossy Accents. Den är mer tunnflytande och lätthanterad. 


2 kommentarer: