fredag 10 december 2021

ETT GLATT KORT OM ATT SKAPA MED STÄMPLAR FRÅN AALL & CREATE

Här är ett glatt kort med skapandetema. Jag har använt mig av stämplar från AALL & Create.
Jag har stansat ut papperen med hjälp av mini-slimline-stansmallar (double dots) från CreaLies. Jag stansade ut ett papper i varje storlek och rullade på svart (onyx black) versafine-färg med hjälp av en gummiroller. Det är samma svarta stämpeldyna som använts till att stämpla motivet och de svarta detaljerna på kortet.  



Jag började med att rulla på distress oxide-färg på ett slätt, vitt papper (white smooth cardstock) med en gummiroller för att få en mjuk bakgrund. Jag använde mig av blå och gröna toner. Du kan ju med lätthet välja din egen färgpalett av de härliga distressfärgerna. 
Gummirollern (distress brayerär ett nytt favoritverktyg i min pysselväska. 

Därefter stämplade jag med några "art journal-liknande" stämplar ur följande stämpelset: 
#48 Art is you 
#404 Visual ingredients 
#341 Pen and ink (365 i rosa färg)
#340 Paint your dreams (ordet CREATE)


Huvudmotivet är från stämpelset #481 Lil' Love, och jag tycker verkligen om henne, med sitt stora huvud och hjärtpinnen :). 
Jag stämplade upp ett par vingar (348 Insect wings) och limmade fast bakom henne med 3D-tejp (fästkuddar), för att hon ska kunna flyga omkring och sprida skapande lust hos alla och envar :). 
Jag har färglagt motivet med Clean color real brush-pennor från Zig. Jag har dekorerat vingarna och blomögat med genomskinlig Stickles (glitterlim)
Innan jag limmade fast henne på papperet, trasslade jag till lite svart metalltråd och limmade fast med hjälp av 3D-kuddarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar