måndag 6 december 2021

SNÖGUBBE - ART IMPRESSION

 Hej!

Hur går det med julkorten? Själv är jag inne på sluttampen och håller på med mina sista för i år. En del av er vet att jag och en kompis har gjort ett julkort i veckan under hela året och förhoppningsvis fortsätter vi med det även under nästa år. Till dagens kort har jag använt mig av ett stämpel och dies set från Art Impressions som heter Christmas slimline snowman.


Setet innehåller flera stämplar med tillhörande dies och det som jag blev riktigt positivt överraskad av är att det inte blir några tjocka vita kanter runt det utstansade motivet. Kaninen är utstansad och fäst med 3-d kuddar.

Motivet är färglagt med copics men för att få mer liv i det valde jag att förstärka skuggor och highlights med färgade pennor.


Här är snögubben färglagd med bara copics.



Och här ser ni honom förstärkt med färgpennor också. Vid en första anblick är skillnaden kanske inte så stor men det är de små detaljerna som ger det sista livet i bilden, tex tycker jag att det syns tydligt på hans polka käpp.


Jag valde att stansa ut bakgrunden och mitt mönsterpapper med stansmallar från Nellie Snellen samt en enkel Julkram text med stansmall från Rox stamps. Bakgrundspappret kommer från Reprint och finns med i  Vintage Christmas paper pack och texten är utsansad i Silver premium mirror card från Dovecraft.

Julkramar Sofie

VARUFÖRTECKNING:

Stämplar: Christmas slimline snowman från Art Impressions
Stansmall:  Slimline Circle Multi Frame Die från Nellie Snellen
Stansmall: Julkram från Rox stamps
Papper: Vintage Christmas paper från Reprint
Papper: Silver premium mirror card från Dovecraft





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar