söndag 12 december 2021

KORT MED ISPRINSESSA FRÅN AALL & CREATE

Här är ett isblått kort med en söt, liten isprinsessa från AALL & Create. Egentligen är hon en snäll häxa, vid namn Glinda (#614), men jag kände för att ge henne en annan roll just nu :). 


Jag har, i vanlig ordning, rullat in distress oxide ink med en gummiroller (distress brayer), för att göra en ljusblå bakgrund. Därefter har jag jobbat in stjärnor, genom en schablon - med infärgningsborstar från Taylored Expressions
Jag har även använt en texturstämpel (#292 Scripts) för att stämpla lite i båda hörnen, för att skapa något som bryter av mot det blåa. 
Texten "We are all stars and we deserve to twinkle" finns i ett stämpelset med två stycken Marilyn Monroe-figurer (#475). Jag stämplade det med svart bläck, för att bryta av mot det ljusblåa. 


Jag har också trasslat till lite silverfärgad metalltråd och limmat fast det bakom huvudmotivet. Jag har lyft upp henne med dubbelhäftande 3D-tejpkuddar


Jag har stansat ut papperen med mini-slimline-stansmallar (E - men det finns även andra fina) från CreaLies
Jag har dekorerat kronan med genomskinligt stickels-glitterlim


Glinda är färglagd med Clean Color Real Brush-pennor från Zig. 
Jag har limmat fast papperen på en stadig bit chipboard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar