torsdag 2 december 2021

KORT MED TYKEN GRODA FRÅN AALL & CREATE

Här är ett kort med en lite halvtyken (göteborgskt uttryck för t ex elak, oförskämd, dum, otrevlig, påflugen, fräck, uppkäftig, näsvis eller dryg) groda från AALL & Create. Eller så är det inte grodan utan bara uttrycket som är tyket :). 


Jag började med att smeta ut restfärgen som fanns på en schablon och en infärgningsborste från Taylored Expressions på ett vitt papper och fick den där, lite mintgröna bakgrunden utan större ansträngning. Schablonen heter #101 Secret numbers

Sedan stämplade jag med några sifferstämplar för att skapa lite kaos (stök och intresse för ögat :) - med en antydan till datorvärldens ettor och nollor). Du hittar även dem i samma stämpelset som ovan (Wisecracks). 

Grodan finns ett stämpelset med två andra avmätta grodor... #521 Be hoppy

De gula prickarna kommer från utspädd gul akrylfärg (lemon) från Dina Wakley. 
Grodan är färglagd med Clean color real brush-pennor från Zig. 


Uttrycket "You remind me of a software update; whenever I see you I think "not now""
(Du påminner mig om mjukvaruuppdatering; närhelst jag ser dig, tänker jag "inte nu".) Du hittar detta uttryck, och många fler i stämpelset #489 Wisecracs

Jag har skapat en ram för kortet med det matta, svarta papperet från Crafter's companion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar