tisdag 7 december 2021

KORT MED VARDAGSRUMSSCEN MED PRODUKTER FRÅN AALL & CREATE

Här är ett kort med en vardagsrumsscen, som tog några timmar att göra i trevligt pysselsällskap :). 
Jag har använt mig av flera hus och hem-tema-stämplar från AALL & Create
Kortet är 20x20 cm stort. 

 


 

Jag började med att stämpla upp alla motiv (gardiner och fönster, väggklocka, vägghylla, kuddar,  böcker, växter i krukor, surmulen gubbe, söt flicka som sitter på en soffa, en liten nalle på golvet samt texten "Get lost... in a good book".), klippa ut dem och färglägga dem med vattenpensel och Clean color real brush-pennor från Zig


Därefter lekte jag med placeringen och beslutade mig för att skapa illusionen av ett vardagsrum med bivaxmönstertapet och golv med bred brädor. 
Jag ritade golvet för hand, med clean color real brush-penna och färgade in mönstret via en stor schablon (#108 Hugely hexagonal) från AALL & Create


Jag stämplade också med en sifferstämpel på "tapeten" från stämpelset #338 Background noise. Jag använde distress oxide ink-färger för att färglägga genom schablonen. 


Jag har dekorerat vissa av sakerna med stickles glitterlim


Jag limmade fast allt med ett tunnflytande lim från Lawn Fawn


En del av motiven är ditmonterade med hjälp av 3D-kuddar


Jag försökte mig på att ge den där surmulna hunden (#252 Coffee first) lite extra karaktär, genom att använda den första delen av uttrycket "Get lost in a good book". Han ser ju inte ut att vilja göra någon till lags, precis. Och så får den söta tjejen visa på att man blir glad av att läsa böcker :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar