fredag 3 december 2021

SPANNER PANEL CARD MED TJEJ MED VINGAR FRÅN AALL & CREATE

Här är ett specialvikt kort som jag blev inspirerad att göra efter en film på youtube. 
Jag gjorde om måtten efter eget tycke, så att kortet blev 20x20 cm stort. 
Vikningen heter Spanner panel card



Jag började med att skära till ett papper som mäter 8"x16". Jag hade ett A3-papper som jag bigade på 8" innan jag skar till det, men stötte sedan på patrull när jag skulle skära upp slitsarna i spetsbladskäraren. Jag skar istället ned papperet till 10*"8", med en liten vikning på baksidan, som jag limmade fast ett 8"x8"-tums papper på, för att få ett helt bakstycke. 
Jag skar även ut en liggande panel på 8"x2", som hjälper till att hålla ihop de lösa panelerna. 

Jag skar upp till bigningen på 1,5" på vardera sidan och skar sedan till paneler som skulle passa på de olika panelerna. 

Därefter stämplade jag med #384 Lined hexagons från AALL & Create på de blå panelerna. Jag färgade in kanterna med samma blå nyans, Speckled egg distress oxide ink. Jag använde en pastellfärgad blending brush från Taylored Expression till detta. 



Jag rullade på tre olika nyanser av distress oxide ink med en distress brayer på den gröna panelen. Jag har använt mig av Cracked pistachio, Mowed lawn och Evergreen bough. 
Därefter stämplade jag två olika stämplar (#459 Lined triangles och #460 Lined crescents) med grön distress oxide ink (Mowed lawn). 
Jag rullade även på vit akrylfärg från Dina Wakley med en annan gummiroller (den är hårdare och passar bättre för akrylfärg). Jag gjorde detta för att "trycka tillbaka" den gröna färgen. 




Därefter stämplade jag upp tjejen och vingarna från stämpelset #367 Take flight från AALL & Create. Jag färglade dem med Clean color real brush-pennor från Zig. Jag dekorerade vingarna och håret med stickles glitterlim. 



Jag stämplade dit några svarta chevron-märken på den gröna bakgrunden. Den stämpeln finns också i samma stämpelset som ovan :). Det finns mycket göttigt i det setet. 

Sedan hittade jag ett passande citat för tjejen (som ser ut att behöva en kram...):
Sometimes when you don't know what to say, a hug says enough. (ung. Ibland när du inte vet vad du ska säga, är det tillräckligt med en kram.) Du hittar citatet i stämpelset #249 Dog toys. Det setet är fyllt med gosedjur. 


Här ser du en annan vinkel på kortet. Panelen hänger ovanpå framdelen av kortet, vilket medför att det finns en hemlig yta under den gröna panelen att skriva en hälsning på :). 



Och här ser du hur det set ut framifrån. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar