onsdag 1 december 2021

ORANGE VALLMOBLOMMOR I KRUKA PÅ GRÖN BAKGRUND FRÅN AALL & CREATE

Här är ett färgstarkt alster med orange vallmoblommor och en grön bakgrund. Jag har använt mig av produkter från AALL & Create


Kanske kommer ni ihåg den gröna bakgrunden jag gjorde i ett tidigare inlägg. Jag hade ju färgat in bakgrunden med distress oxide ink-färger med gummiroller (distress brayer) och sedan jobbat in lite mer av den mörkaste gröna nyansen genom en schablon (#101 Secret numbers). 

Den gröna infärgningsborsten finns i ett kit med totalt 10 st färgglada skaft-borstar från Taylored Expressions. 



När jag var på en scrapträff i slutet av november, så föll mina ögon på den vackra vallmoblomman, som finns i stämpelset #200 Hope. (Det är ett fantastiskt stämpelset i mitt tycke, med flera blommor och engelska texter.
Jag tänkte att den skulle kunna bli fin mot den gröna bakgrunden. 
Jag stämplade upp den tre gånger och klippte ut den, med "pinne" och allt :). Därefter färgade jag in den med clean color real brush-pennor från Zig och pimpade till det med lite stickles-glitterlim. 
Jag hade ju glömt att ta med kruk-stämplar från AALL & Create (#401 Containers), så jag fick rita min egen. Jag stämplade lite på den för att göra den lite "brötigare". Jag hittade sifferstämpeln i det här setet: #338 Background noise


Jag fick även användning för den underbara hjärtstämpeln som jag stämplade tre gånger för att skapa en visuell triangel. Stämpeln finns i detta set: #155 Love birds, med kärleksfulla djur och uttryck. 


Jag stämplade även ordet Dream tre gånger, i anslutning till de svarta hjärtana, för att förstärka känslan av den visuella triangeln, som hjälper till att dra blicken mot det orange i mitten. Du hittar den i stämpelset #533 Bring on the sentiments. Jag har använt mig av Onyx black Versafine-bläck


Avslutningsvis stämplade jag ordet Dream på vitt papper och sotade kanterna med en stämpeldyna. 
Jag mattade den gröna bakgrunden med både vitt och svart papper, för att ge det lite extra dramatik. Jag tycker mycket om släta, lite stadigare papper. Det vita papperet kan du hitta här eller här och det svarta, matta papperet, hittar du här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar