lördag 4 december 2021

SLIMLINE-JULKORT MED PRODUKTER FRÅN AALL & CREATE OCH CREALIES

Här är ett avlångt kort, så kallat slimlinekort
Jag har stansat ut de avlånga formerna med stansmallar från CreaLies (rectangle slimline C die set 183). Det finns många, käcka slimlineformer att välja bland. 


Jag stansade ut jättesiffrorna ur två olika stansmallsset från CreaLies. (numbers 1 & 2 och numbers 3 & 4. De är himla käcka, tycker jag, då siffrorna kommer med tre olika storlekar. Jag har använt mig av den minsta storleken här, den med sömkanten, som lustigt nog, förblir vit när jag man rullar in färgen. 

Jag har använt mig av en massa distress oxide ink-färger och en distress brayer (gummiroller) till bakgrundspapperet och siffrorna. 


Jag använde den stora cirkelschablonen #87 Totally dotty från AALL & Create för att färga in cirklar på bakgrundspapperet. Jag använde mig av de färgglada infärgningsborstarna från Taylored Expressions

Och så hittade jag en söt liten tomte (vätte), i stämpelset #347 Gnomes. Jag färglade figuren, lite slarvigt, med Clean color real brush-pennor från Zig


Jag nyttjade en frankeringsstämpel ur stämpelset #331 Made with love. Texten Merry Christmas hittar du i stämpelset #413 Merry & Bright


Och så sotade jag in pappers- och sifferkanterna med versafine onyx black-stämpelfärg. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar