tisdag 14 december 2021

LITEN I'M A MATERIAL GIRL-TAVLA MED PRODUKTER FRÅN AALL & CREATE

Här en liten "tavla" med ett jag är en materiell flicka-tema. Produkterna kommer från AALL & Create

Jag letade upp en massa stämpelset med sömnadstema från AALL & Create och började stämpla upp några mönsterpapper.
#245 Style it (klänningar och provdocka med textur + några texter)
#403 Tayloring (provdocka, texter, stor sax, fingerborg)
#439 Sewing kit (sax, knapp, fingerborg, trådrulle)
#482 Material girl (flicka med symaskin)

Jag rullade på ljusrosa distress oxide färg (Spun sugar) med en gummiroller (distress brayer) och stämplade sedan med Victorian velvet distress oxide ink



Jag stämplade upp den söta flickan (482 Material girl) som sitter ned med en jättestor synål. Jag färglade med Clean color real brush-pennor från ZIG och klippte och skar ut motivet för att kunna trä tråden genom nålsögat :). Jag använde mig av en supervass detaljsax och en behändig skalpell (från EK tools) som knivbladet kan tryckas ut och dras in med. I vanlig ordning dekorerade jag med lite genomskinligt stickles-glitterlim. 


Jag ritade svarta streck runt om den rosa panelen med en penna, för att hålla mig till sömnadstemat. Jag hittade även en tvättlina och några kläder i stämpelset #420 Wash and dry som kunde tjäna som upphängare för sydda plagg :). 
Jag stämplade provdockan (från stämpelset 403 Tayloring) och den lilla klänningen på en bit akvarellpapper som jag hade färgat med Antique Linen distress oxide ink
Jag mattade den rosa panelen med en svart panel av lite mattare papper och limmade sedan fast dem båda på en vit mount board

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar