söndag 10 juli 2022

THRINCHIE CHALLENGE #10 HEXAGONS HOS AALL & CREATE

Idag är det dag TIO i Thrinchieutmaningen hos AALL & Create. Tanken är att jobba med detaljer på liten yta 3"x3" (ca 7,5x7,5 cm).


DAG 10 = #HEXAGONS (sexhörningar)

Jag började med att jobba in turkosblå distressfärg genom en schablon #112 Heapza Hexagonz av Autour de Mwa. Jag använde mig av en infärgningsborste från Taylored Expressions


Därefter stämplade jag en blomma ur stämpelset #243 Timeless moments av Tracy Evans och färglade den med Clean color real brushpennor från Zig. Jag klippte ute blomman och satte 3D-kuddar bakom blomdelen.
Jag stämplade även upp en sexhörning ur stämpelset #208 Hexagonal tiles av Tracy Evans. Jag använde svart stämpeldynefärg från VersaFine på vitt papper för att öka kontrasten från bakgrunden. 


Jag stämplade även upp ordet smile, som finns i sexkants-stämpelsetet. 

Innan jag monterade allt, snurrade jag runt lite silverfärgad metalltråd och nitade fast med en Tiny Attacher från Tim Holtz
Jag drog svart stämpeldyna längs kanterna på papperet för att få det att lyfta från den vita bakgrunden. 




Stamp #208 Hexagonal tiles by Tracy Evans
Stamp #243 Timeless moments by Tracy Evans
Stencil #112 Heapza Hexagonz by Autour de Mwa



  

Det finns ett eget tema för varje dag i juli månad. Tanken är att framhäva Tracy Evans underbara motiv. Du kan använda alla AALL & Creates produkter till bakgrunderna, d v s stämplar, stansmallar, schabloner och washitejper, men inga andra företags produkter.

Om du vill delta i utmaningen, så har du gott om tid på dig, ända fram till 30 september, 2022.
Länk till AALL & Creates blogg – där du kommer att hitta info om alla utmaningar.
Registrera dig för nyhetsbrevet hos AALL & Create, så att du inte missar något 😊.
Använd dessa hashtaggar (#):
#thrinchiechallengetheme10 (och så vidare för respektive dag)
Dela med dig av dina skapelser, i sociala medier – men också i AALL & Creates fanatics-grupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar