tisdag 5 juli 2022

THRINCHIE CHALLENGE #5 HOS AALL & CREATE

Idag är det dag FEM i Thrinchieutmaningen hos AALL & Create. Tanken är att jobba med detaljer på liten yta 3"x3" (ca 7,5x7,5 cm).


Dag 5 = #BUTTERFLIES (fjärilar)

Jag började med att jobba in ljusgrön distress-färg genom en schablon med en infärgningsborste från Taylored Expressions



Därefter stämplade jag upp fjärilen som finns i en kollagestämpel. Jag färglade den med Clean Color Real Brush-penslar från Zig och glittrade till det med Crystal stickles glitterlim. 
Jag klippte ut fjärilen och monterade den med 3D-kuddar och Crystal glaze-lim från Nuvo Tonic Studios. 


Jag tog även vara på sifferkombinationen som fanns med i samma stämpel. 


Här är en avslutande kollagebild med samma kort ur olika vinklar. 


Det finns ett eget tema för varje dag i juli månad. Tanken är att framhäva Tracy Evans underbara motiv. Du kan använda alla AALL & Creates produkter, d v s stämplar, stansmallar, schabloner och washitejper, men inga andra företags produkter.

Om du vill delta i utmaningen, så har du gott om tid på dig, ända fram till 30 september, 2022.
Länk till AALL & Creates blogg – där du kommer att hitta info om alla utmaningar.
Registrera dig för nyhetsbrevet hos AALL & Create, så att du inte missar något 😊.
Använd dessa hashtaggar (#):
#thrinchiechallengetheme5 (och så vidare för respektve dag)
Dela med dig av dina skapelser, i sociala medier – men också i AALL & Creates fanatics-grupp.


Jag har använt dessa produkter för att göra det här kortet:
Stamp #449 Through the meadows by Tracy Evans
Stencil #67 Broken circles by Autour de Mwa 

 

Om du tittar noga, så ser du att jag använde mig av samma stämpel för att göra dag #3s thrinchieutamaning, med cirklarna :). 



Du hittar mer info på AALL & Creates hemsida
Du hittar stämplar, stansmallar och schabloner från AALL & Create hos flera återförsäljare, världen över. Om du vill hitta något på närmare håll, så finns de hos Sari's stamping studio.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar