söndag 3 juli 2022

THRINCHIE CHALLENGE #3 CIRCLES hos AALL & Create

Idag är det dag tre i Thrinchieutmaningen hos AALL & Create. Tanken är att jobba med detaljer på liten yta 3"x3" (ca 7,5x7,5 cm).

Dag 3 = # CIRCLES (cirklar)


Jag började med att stämpla en del av en större stämpel på ett papper och kapade sedan ned papperet så att det är 2,5x2,5 tum. Jag färgade försiktigt in papperet med en ljusgul färg och en infärgningsborste från Taylored Expressions. Därefter jobbade jag in en starkare gul färg (distress stämpeldynor) genom en schablon.
Jag använde splattdelen av en annan stämpel för att skapa lite intresse i bakgrunden. Jag färglade cirklarna med Clean color real brush-pennor från Zig och dekorerade en cirkel med stickles glitterlim.
Jag rev av en bit washitape och satte det på papperet och stämplade därefter upp ordet Amazing, lippte ut den och monterade fast den med 3D-kuddar och Clear crystal glaze-lim från Nuvo Tonic Studios.
Det finns ett eget tema för varje dag i juli månad. Tanken är att framhäva Tracy Evans underbara motiv. Du kan använda alla AALL & Creates produkter, d v s stämplar, stansmallar, schabloner och washitejper, men inga andra företags produkter.

Om du vill delta i utmaningen, så har du gott om tid på dig, ända fram till 30 september, 2022.
Länk till AALL & Creates blogg – där du kommer att hitta info om alla utmaningar.
Registrera dig för nyhetsbrevet hos AALL & Create, så att du inte missar något 😊.
Använd dessa hashtaggar (#):
#thrinchiechallengetheme3 (och så vidare för respektve dag)
Dela med dig av dina skapelser, i sociala medier – men också i AALL & Creates fanatics-grupp.


Jag har använt dessa produkter för att göra det här kortet:
Stamp #449 Through the meadows by Tracy Evans
Stamp #690 Robin & Nuthatch by Tracy Evans
Stamp #533 Bring on the sentiments by Tracy Evans
Stencil #55 Crazy Paving by Autour de Mwa
Washi tape #17

Du hittar mer info på AALL & Creates hemsida
Du hittar stämplar, stansmallar och schabloner från AALL & Create hos flera återförsäljare, världen över. Om du vill hitta något på närmare håll, så finns de hos Sari's stamping studio.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar