tisdag 19 juli 2022

THRINCHIE CHALLENGE DAG#19 COLOURS HOS AALL & CREATE

Idag är det dag NITTON i thrinchie-utmaningen hos AALL & Create

Dag #19 Colours - färger

Jag började med att färga in papperet, som mäter 3"x3" med ljusgrön distressfärg. Jag använde en infärgningsborste från Taylored Expressions för att få en mjuk infärgning. 



Därefter lade jag på en schablon (#101 Secret numbers av Autour de Mwa) och jobbade in en mörkare grön distressfärg. Jag lät det vara olika bra täckning med vilje, i o m att jag ville att love-texten skulle synas i bakgrunden :). Jag stämplade ordet med samma gröna stämpeldyna som jag hade genom schablonen.
Jag stämplade även upp ordet i rött och klippte ut den som en egen dekoration för att skapa en kontrast till bakgrunden. 


Jag stämplade upp den fina vallmoblomman (stämpelset #200 Hope av Tracy Evans) och färglade med Clean color real brush-pennor från Zig. Jag dekorerade det med genomskinligt glitterlim från Stickles och lät det torka innan jag klippte ut blomman och fäste det med 3D-kuddar och lim


VARUFÖRTECKNING:
Stamp #200 Hope by Tracy Evans
Stencil #101 Secret numbers by Autour de Mwa 

INFORMATION OM UTMANINGEN

Det finns ett eget tema för varje dag i juli månad. Tanken är att framhäva Tracy Evans underbara motiv. Du kan använda alla AALL & Creates produkter till bakgrunderna, d v s stämplar, stansmallar, schabloner och washitejper, men inga andra företags produkter.

Om du vill delta i utmaningen, så har du gott om tid på dig, ända fram till 30 september, 2022.
Länk till AALL & Creates blogg – där du kommer att hitta info om alla utmaningar.
Registrera dig för nyhetsbrevet hos AALL & Create, så att du inte missar något 😊.
Använd dessa hashtaggar (#):
#thrinchiechallengetheme19 (och så vidare för respektive dag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar