lördag 16 juli 2022

THRINCHIE CHALLENGE #16 BLOOM -UTMANING HOS AALL & CREATE

Idag är det dag SEXTON i Thrinchieutmaningen hos AALL & Create. Tanken är att jobba med detaljer på liten yta 3"x3" (ca 7,5x7,5 cm).


DAG 16 = #BLOOM (blomma)

Jag började med att jobba in grön distress oxide ink med infärgningsborste från Taylored Expressions på ett vitt papper. Jag skvätte sedan lite vatten på färgen och lade på en servett för att torka upp överflödet. På så sätt fick jag en blekningseffekt :). 

Jag fortsatte med att stämpla ordet hope i samma stämpelfärg för att få en ton i ton-effekt. 



Jag rev av en bit washitejp från rulle #17 mix and match och klistrade fast på papperet. Jag stämplade sedan upp en av blommorna i stämpelset #140 Doodled bloom av Tracy Evans och färglade med Clean color real brush-pennor från Zig. Jag klippte sedan ut blomman med en fantastisk detaljklippningssax CutterBee från EK Tools.
Jag monterade fast blomman med lim och 3D-kuddar


Jag hittade ordet Hope i stämpelset #533 Bring on the sentiments, av Tracy Evans. Jag klippte ut ordet och sotade in kanterna med svart versafine-stämpeldyna. Jag fäste det med 3D-kuddar. 
Jag avslutade med lite genomskinligt stickles-glitterlim på blombladen. Jag sotade in kanterna på thrinchie-kortet med svart stämpeldyna.


Stamp #140 Doodled bloom by Tracy Evans 
Stamp #533 Bring on the sentiments by Tracy Evans 
Washi tape #17


  



INFORMATION OM UTMANINGEN
Det finns ett eget tema för varje dag i juli månad. Tanken är att framhäva Tracy Evans underbara motiv. Du kan använda alla AALL & Creates produkter till bakgrunderna, d v s stämplar, stansmallar, schabloner och washitejper, men inga andra företags produkter.

Om du vill delta i utmaningen, så har du gott om tid på dig, ända fram till 30 september, 2022.
Länk till AALL & Creates blogg – där du kommer att hitta info om alla utmaningar.
Registrera dig för nyhetsbrevet hos AALL & Create, så att du inte missar något 😊.
Använd dessa hashtaggar (#):
#thrinchiechallengetheme16 (och så vidare för respektive dag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar