måndag 18 juli 2022

THRINCHIE CHALLENGE #18 CRITTERS hos AALL & Create

Idag är det dag ARTON i Thrinchieutmaningen hos AALL & Create. Tanken är att jobba med detaljer på liten yta 3"x3" (ca 7,5x7,5 cm).

Dag #18 = CRITTERS (smådjur)

Jag började med att jobba in grön distressfärg med en infärgningborste från Taylored Expressions genom en schablon #59 Weathered tiles av Autour de Mwa. 
Därefter stämplade jag upp två olika stora sniglar och färglade med Clean color real brush-pennor från Zig. Sniglarna finns i stämpelset #326 Garden tools av Tracy Evans. Jag är verkligen inget "fan" av sniglar, men dessa rackare är riktigt söta, tycker jag :). 



Jag stämplade en svart blomma på bakgrunden och färglade hjärtat med röd finliner triplus-penna. Blomman finns i stämpelset #240 Blossom wishes av Tracy Evans.
Därefter tryckte jag ut Clear crystal glaze på "blom"-delen och lät torka. 

Jag rev av en bit washitape från rulle #17 Mix and match och fäste det på papperets nederkant för att ge sniglarna ett underlag att vara på. 


Och sedan avslutade jag med att stämpla upp ordet Moments på ett vitt papper. Stämpeln gömmer sig bakom AALL-loggan och Stämpelnummer #531 Textured florals. Tracy Evans har designat stämplarna.
Jag klippte ut det och färgade in kanterna på den och själva thrinchie-biten med svart stämpeldyna (versafine).



VARUFÖRTECKNING
Stamp #326 Garden tools by Tracy Evans
Stamp #240 Blossom wishes by Tracy Evans
Stamp #531 Textured florals by Tracy Evans
Stencil #59 Weathered tiles by Autour de Mwa 
Washi tape #17 Mix & Match


    





 


INFORMATION OM UTMANINGEN

Det finns ett eget tema för varje dag i juli månad. Tanken är att framhäva Tracy Evans underbara motiv. Du kan använda alla AALL & Creates produkter till bakgrunderna, d v s stämplar, stansmallar, schabloner och washitejper, men inga andra företags produkter.

Om du vill delta i utmaningen, så har du gott om tid på dig, ända fram till 30 september, 2022.
Länk till AALL & Creates blogg – där du kommer att hitta info om alla utmaningar.
Registrera dig för nyhetsbrevet hos AALL & Create, så att du inte missar något 😊.
Använd dessa hashtaggar (#):
#thrinchiechallengetheme18 (och så vidare för respektive dag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar