onsdag 6 juli 2022

THRINCHIE CHALLENGE #6 FEATHERS HOS AALL & CREATE

Idag är det dag SEX i Thrinchieutmaningen hos AALL & Create. Tanken är att jobba med detaljer på liten yta 3"x3" (ca 7,5x7,5 cm).

DAG 6 = #FEATHERS (fjädrar)

Jag började med att färga in papperet med ljusblå distressfärg. Jag använde en infärgningsborste från Taylored Expressions. Därefter jobbade jag in en mörkare blå nyans genom en schablon. 
Jag stämplade en text: Be unique flera gånger för att skapa en bakgrund. Jag stämplade också fler splattar från robin-fågel-stämpeln...  



Jag stämplade upp fågeln flera gånger för att sedan kunna klippa ut det och fästa de olika lagren med 3D-kuddar. 


Jag dekorerade de utklippta delarna med stickles glitterlim och stämplade upp uttrycket Be Free. Jag klippte ut det och färgade in kanterna med en stämpeldyna innan jag fäste det med 3D-kuddar. 


Det finns ett eget tema för varje dag i juli månad. Tanken är att framhäva Tracy Evans underbara motiv. Du kan använda alla AALL & Creates produkter, d v s stämplar, stansmallar, schabloner och washitejper, men inga andra företags produkter.

Om du vill delta i utmaningen, så har du gott om tid på dig, ända fram till 30 september, 2022.
Länk till AALL & Creates blogg – där du kommer att hitta info om alla utmaningar.
Registrera dig för nyhetsbrevet hos AALL & Create, så att du inte missar något 😊.
Använd dessa hashtaggar (#):
#thrinchiechallengetheme6 (och så vidare för respektve dag)
Dela med dig av dina skapelser, i sociala medier – men också i AALL & Creates fanatics-grupp.


Jag har använt dessa produkter för att göra det här kortet:
Stamp #690 Robin & Nuthatch by Tracy Evans
Stamp #321 Enjoy the journey by Tracy Evans 
Stencil #104 Neurons by Autour de Mwa

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar