lördag 21 januari 2023

GEL PLATE-BAKGRUNDER MED VICKY PAPAIOANNOUS STÄMPELDYNOR

Det är kul att testa nya produkter på de tjocka geléplattorna
Jag unnade mig nya stämpelnynor från Vicky Papaioannou (Stamperia) och testade först att färga in fjärilen med lager på lager-schablonkitet från Sizzix. Det gick fint :). 

Och sen var inte steget långt till att göra bakgrunder med de vattenlösliga stämpeldynorna. 

I jämförelse med distress ink (de vanliga dynorna), så blir det här ett mer slätt resultat. Det blir inte droppigt. De här dynorna är nog inte lika blöta som distressdynorna. Det blir ett fint resultat, precis som med distress oxide ink och versafine clair :). 



Här ser du två rader med bakgrunder. Jag har också rullat av restfärgen från gummirollern (brayer) på samma papper, för att se vad det kan bli för effekt av det. Det kan vara käckt att spara på överskottsfärgen, utifall man vill göra någon dekoration i samma färgskala :). 

Jag har använt mig av en bred gummiroller (15 cm) för att få en snygg blandning av färgerna. På så sätt minskar jag mängden vita streck från en mindre gummiroller. 



Jag testade att föra fram och tillbaka och att bara föra rollern åt ett håll. Jag tror att jag föredrar det sistnämnda. 



Jag valde favoritfärgerna först, men avslutade sedan med de färger jag inte tänkte använda, och blev glatt överraskad av hur fint de blandar sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar