fredag 20 januari 2023

VINTERKORT - STUDIO LIGHT

Hej!

Trots att jag har valt att bo i Hälsingland, så är jag inget fan av snö och kyla. Med dagens kort vill jag visa att vintern kan vara väldigt vacker, men det hjälper liksom inte ändå när det är kallt och man måste skotta fram bilen för att kunna åka till jobbet på mornarna.



Jag började med att plocka fram stämpelsetet som  jag ville använda. Det blev Tree landscape clear stamp set från Studio light,. Jag är ju lite svag för björkar. Jag valde även ut två distress ink-dynor och idag blev det min absoluta favorit peeled paint samt stormy sky. Jag plockade även fram en vattenfast Versafine-dyna, (jag har haft min i några år men det finns många fina färger i shoppen).



Jag började med att stämpla björkarna med en svart dyna och idag testade jag Extreme black från My favourite things. Jag har bara använt den till alkoholbaserade pennor tidigare men då den även är vattenfast så testar jag den idag och jag gillar den skarpt. Den blir riktigt svart och smetade inte ut någonting. Det är så skönt med en dyna som passar till typ allt. Innan jag stämplade granarna stämplade jag björkarna på masking magic papper från Gina K som jag klippt ut och lagt över mitt motiv. På så sätt skyddar jag björkarna när jag sedan stämplar granarna. Jag började med att stämpla dem med Versa fine dynan då jag ville ha kvar skärpan i dem och sedan stämplade jag över dem en gång till med distress ink dynan som ju är vattenlöslig. På så sätt kunde jag lätt dra ut färgen med en vanlig pensel och vatten.




Så här såg det ut innan jag började leka med färgerna och vattnet.




För att få det blåa så stämplar jag av lite av stormy sky på en akrylkloss och plockar upp färgen med min pensel. För att få olika nyanser blandar jag den även med peeled paint och lite black soot. Jag har använt Intense white smooth watercolor paper från Florence. 



Jag kände att jag var tvungen att plocka fram den här underbara texten också som kommer från Hänglar & Wings och finns i setet snorkigt vinter. Har även penslat på ett tunt lager med glitter med en Wink of stella från Zig



Här är mitt färdiga kort som är 12,5 x 17,5 cm.


Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:

Stämplar: Tree landscape clear stamp set från Studio Light

Stämplar: Snorkigt vinter från Hänglar & Wings

Stämpeldynor: Distress ink från Tim Holtz

Stämpeldyna: Versa Fine

Stämpeldyna: Extreme black från My favourite things

Papper: Masking magic från Gina K

Glitter: Wink of stella från Zig

Papper: Intense white smooth watercolor paper från Florence

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar