måndag 16 januari 2023

STENCIL AND STAMP TOOL FRÅN SIZZIX

Jag tycker om att testa nya saker och jag blir glad när de verkligen funkar som utlovat. Stencil and stamp tool från Sizzix funkar riktigt bra :). 
Här är några bilder från mitt premiärtest med lager på lager-schabloner med en fjäril (Butterfly layered stencil set). 


Så här ser mackapären ut. Det finns en "dörr" som man sätter stämpeln på. Papperet med rutnätet är självhäftande och kan skyddas med ett av de lager som den fraktas i. Den mintgröna hållaren hjälper dig med placeringen av schablonen. Det finns fyra schabloner i varje kit och du väljer själv hur mycket skuggor och diverse du vill jobba dit. 
Jag föredrar att ha ett lite större papper än själva motivet, så att jag inte sölar ned klisterarket i onödan. När det väl har tjänat ut, kan man testa att spraya på med nytt lätthäftande spraylim eller köpa helt nya klisterark (grid sheet). 



Schablonerna är märkta med siffror, 1-4, men det är svårt att se dem. Därför har jag skrivit med rosa poscapenna i höger hörn, för att det ska vara lätt att hitta rätt schablon.  
Här är schablon 1 och jag har valt att dela upp bakgrunden i två färger. Först gult... (Mustard seed distress ink


Och sedan grönt (Evergreen bough)... Jag använde var sin infärgningsborste från Taylored Expressions för att få mjuka övergångar. 



Därefter är det dags att jobba in grundfärgen på fjärilen. Jag kände för något rosa, så jag valde en ljus distress ink-färg (Spun sugar), tillsamman smed en rosa infärgningsborste. 


Sedan valde jag en lite djärvare rosa färg, Worn lipstick och en mörkrosa infärgningsborste. 


Sen var det dags för den sista färgen och jag valde Festive berries och en röd infärgningsborste. 

Det är smidigt att sätta dit och ta bort schablonerna. Jag tycker att det känns tryggt att veta att schablonen är på sin plats med hjälp av hållaren, och pappere med hjälp av klisterarket. Hängslen och livrem.  


Så här ser fjärilen ut med en tvåfärgad bakgrund. Man kan givetvis fortsätta med någon textstämpel och varför inte titta på de finfina textstämpelset från Sizzix. De är på engelska, men de är fina :). 

Flera schablonkit är på ingång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar