tisdag 17 januari 2023

SAY YES - våga prova - dubbelsida i art journal

Ibland handlar det om att våga. Att våga släppa taget om det fina man har skapat eller tillverkat, medvetet eller slumpmässigt. 


Här är något som har kommit till genom att fingermåla med akrylfärger på en geléplatta. Jag inspirerades av Kate Cranes videor (ett och två) på Youtube. 

Jag använde en lite större geléplatta den här gången, vilket var bra på så sätt att jag kunde dela upp papperet efteråt och påminna mig själv om att våga ta det ett steg längre i skapandeprocessen. Jag har använt mig mestadels av Plus Color-färger. Och som "alltid" blir det lite restfärger kvar på papperet, som man kan göra en s k ghost print på... Det är kul. 



Jag hade redan tidigare kladdat vidare på ett större papper (se den till vänster i bilden), så jag visste att det fanns en möjlighet att det kunde bli bra även den här gången. Jag använde mig av samma stämplar och schabloner från AALL & Create till båda projekten. 



Jag har använt mig av stämplar och schabloner från AALL & Create, tillsammans med den stora textstämpeln från Darkroom Door

Stämplar
#5 Up in the clouds
#10 Background grunge
#155 Love birds
#457 Background voices 


Det blev några favoritschabloner också:
#39 Lotza dotz
#52 Quadrilaterals
#110 Digits checked
 


Och stämpeln från Darkroom Door
Say yes... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar