onsdag 18 januari 2023

LAGER PÅ LAGER-SCHABLONER med blomma från Sizzix

Jag testade att färga in ett papper genom fyra lager på lager-schabloner från Sizzix. Schablonkitet heter Painted flower.

Jag änvände mig av schablon- och stämpelverktyget (Stencil and stamp tool) från Sizzix, i o m att det möjliggör lite friare händer :). 
Man sätter fast schablonerna i två "pinnar" och paperet fäster man mot det självhäftande, lågklibbande, klisterarket. Hängslen och livrem. Det gillar jag :). 

Jag började med att använda de färger jag hade på bordet, från tidigare projekt, men när jag såg slutresultatet, tyckte jag att det blev för blekt med det ljusrosa, så jag lade på schablon nummer 2 igen och färgade in "hela" blomman med Fossilized amber distress ink




Ett, tu, tre fick jag syn på några fine liner-pennor som jag tänkte jag skulle kolla om de fortfarande funkade. Det gjorde de - och erfarenheten ledde till att jag ville förstärka blomman med hjälp av en tunn penna och de olika schablonerna. Jag satte helt sonika tillbaka schablonerna och följde kanterna på öppningarna för att få till det med de svarta strecken. 
Under tiden jag höll på, tänkte jag att det kunde varit käckt att jobbat med ton-i-ton-pennor :). Det kan man ju göra nästa gång, tänkte jag :).



Jag kände inte för att göra något stort kort, så jag skar till papperet, så att det fick plats i den lilla konstjournalen från Art by Marlene (the handy size). Det fattades lite på vänstersidan, så jag skar till en ny pappersbit och stämplade med en abstrakt mönsterstämpel från Darkroom Door (abstract 01). Jag dolde skarven med glitter-washitejp, som jag hittade i mina gömmor. Här hittar du en massa washitejprullar



Avslutningsvis letade jag fram en stansmall från Tim Holtz tidigare släpp (Handwritten journey) och stansade ut ordet moments ur vitt mossgummi. Jag limmade fast det med Clear crystal glaze från Nuvo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar