måndag 16 januari 2023

SNABBA ART JOURNAL-SIDOR

Ibland är det kul att testa något nytt. Och ännu mer så, när man får man smak för det och vill testa igen. Jag syftar givetvis till mitt senaste inlägg med gel plate-rester :).
Jag hade en bit restpapper kvar som jag tänkte stoppa in i min konstjournal från Art by Marlene. Den finns i tre storlekar, och det här är den minsta av dem (the handy size).



Jag letade fram en annan egengjord stämpel som jag stansat fram med en tegelväggstansmall från Uniquely creative. Jag smetade ut vit akrylfärg på en liten geléplatta. (Här finns det fler geléplattor.) Jag använde mig av en gummiroller för att smeta ut och rulla på, på stämpeln. Det är ett "snyggare" sätt att få på färg på. Det hamnar liksom inte i fördjupningarna. Och så stämplade jag av restfärgen på några andra bakgrunder som jag "tillverkat" när jag experimenterat med olika akrylfärger. 



Jag stämplade upp stämpeln "creativity" från Darkroom Door. (Kolla gärna in utbudet från DD - det finns många fler citatstämplar att välja bland).
Jag provade först med svart stämpeldyna, men när jag ren-stämplade av den mot ett vitt papper, tyckte jag att det blev en fräck bakgrund. Jag ville bryta av det med en röd stämpeldyna från Versafine Clair som en kontrast. Jag lät den vara sådan, för att visa på att sidorna i ens konstjournal egentligen inte är till för att bedömas och betygsättas. Det kan vara något man gör för sig själv, när man testar olika tekniker eller vill göra något som stärker en i stunden. 

Pssst... Det kommer påfyllningsflaskor till Versafine Clair till butiken i vecka 3, 2023.



Jag stämplade en vit tegelstensvägg på resten av rest-papperet från förra inlägget. Jag lät det torka och gick sedan loss med några av poscapennorna. Jag valde delar av uttrycket och tejpade fast dem på den vänstra sidan. På det här sättet kan jag både ha en del av kakan och hela kakan på samma gång, när jag ser delar av - och hela texten i dubbeluppslaget :).  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar