lördag 7 januari 2023

KRYA PÅ DIG-KORT med Nurse miss Dee från Janet Klein AALL & Create

Här är ett krya på dig-kort med stämplar och schablon från AALL & Create


Det finns en hel serie med fräcka tanter i miss Dee-utstyrsel... 
Jag har stämplat upp henne på akvarellpapper med VersaFine onyx black-dyna och därefter färglagt henne på ett enkelt sätt med vattenpensel och Clean Color Real Brush-pennor från Zig

När jag ska stämpla enstaka motiv, testar jag oftast med en akrylkloss med välvda kanter. Inkadinkado har riktigt bra sådana...
Om jag ska stämpla mycket och det är extra noga att svårstämplade stämplar får bra avtryck, brukar jag använda mig av en "stämplingsbok", ett slags stämplingsverktyg som möjliggör flergångsinfärgning i o m att det finns antingen magneter eller t ex dubbelhäftande klisterark som håller papperet på plats. 
Sizzix har en som heter Stencil and stamp tool
Tim Holtz (Tonic Studios) har en som heter Stamp platform
Vaessen Creative har en som heter Stamp easy tool.
We R Memory Keepers har en som heter Precision press plus stamp tool
Nellie Snellen har en som heter Stamping Buddy Pro


Jag skapade ett bakgrundspapper med röda plustecken. Jag använde röd distressfärg genom en stor plustecken-schablon (#141 Perfectly plussy) från Autour de MwaAALL & Create. Den finns också i mindre format, 15x15 cm... #140 Lotza plussez. Och medan schablonen låg på papperet, ritade jag med tunn svart penna runt några av formerna - bara för att få dem att sticka ut lite mer :). 

Jag tycker att det är väldigt smidigt att jobba in färg genoms schabloner med infärgningsborstar som dessa, från Taylored Expressions. Jag gillar att skaften har olika färger, för då är det lättare att hitta rätt borste att jobba med :). 

Uttrycket "the pain will go away when it stops hurting" finns i samma stämpelset som Nurse Dee. 


Innan jag monterade ihop allt, rev jag ut remsor ur washitejp och trasslade jag till lite svart sytråd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar