måndag 30 januari 2023

OM ATT TA DET ETT STEG LÄNGRE - MANLIGT KORT MED TIM HOLTZ SIZZIX

Jag kände för att jobba in lite mer textur på kortet som jag bloggade om tidigare. 
Jag använde mig av sifferstämplar. Det finns en hel del att välja på med det temat (stämplar och schabloner) i butiken. Här har jag använt mig av stämplar stämpelsetet Number medley från Darkroom Door



Jag började med att stansa ut en gubbe ur kopieringspapper för att lägga på den som en mask som förhindrar att stämplingen hamnar på det som finns därunder (det finns tre gubbar i ett kit som heter Gentlemen från Tim Holtz/Sizzix). Tricket är att använda ett så tunt papper som möjligt, för att få stämplingen att hamna så nära motivet som möjligt.
Jag spryade med spraylim från 3M för att få det att fästa tillfälligt. 


Jag började med att jobba in lite skugga med restfärgen som fanns på en infärgningsborste


Därefter började jag att stämpla in siffror, med grå stämpeldyna vid namn Morning mist från Versafine clair. Jag stämplade av det första trycket på ett sölpapper, för att få en ljusare grå nyans på det här kortet. 
I o m att jag redan hade monterat kortet med 3D-tejp, så var det lite ojämnt här och där. Därför blev inte stämplingen alltid helt perfekt. Men med den här stämplingstekninken, kan man oftast lösa det ändå :). 


Nu är alla stämplarna på plats. 


Och när jag lyfte av masken, såg det ut så här. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar