onsdag 14 december 2022

ELEGANT JULKORT MED HÄNGLAR & WINGS

Jag är väldigt förtjust i slimlineformatet (det kan även kallas för DL (double lenght)) i o m att man kan skapa kort med gott om luft runt om huvudmotivet. 



Den här gången använde jag mig av ett prickigt papper som finns ett set med mönsterpapper från Reprint
Jag stansade ut alla vimpelstansmallar i ett svep och färgade in papperet med röd stämpeldynefärg (distress oxide ink). För att få det att lyfta lite från bakgrunden, stämplade jag med julsångtext och några stjärnstämplar från Hänglar & Wings 



Jag stansade även ut det fantastiskt fina god jul-uttrycket, som Hänglar & Wings har tillverkat. Jag stansade ut det ur vitt papper och tryckte sedan versamarkdynan mot det utstansade och hällde sedan på guldfärgat embossingpulver (super fine detail) och smälte sedan pulvret med en embossingfön. Jag gjorde detta två gånger för att det skulle stå ut lite mer :). 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar