fredag 16 december 2022

SLIMLINEJULKORT MED JULSTJÄRNABLOMMA från Gummiapan

Här är ett avlångt julkort med en härlig julstjärnablomma. Jag har stansat ut den med hjälp av stansmallar från Gummiapan



Jag har stansat ut en panel (sydd rektangel) i silverspegelmetallpapper, och se så fint det blir med avtrycken i papperet. 



Under julstjärnan ser du en annan form, vid namn lång utriven sida ... 
Och under den finns det en slimlineform som jag har stansat ut med ett av CreaLies många fina slimline-stansmallsset (rectangle slimline F die set) Den här har korsstygn



Jag har stämplat uttrycket god jul på genomskinlig krympplast och sedan stansat ut den med en etikettstansmall som har hål på sidorna. Det gör det lätt att fästa det i t ex metalltråd eller liknande efter nedkrympningen, som jag finner smidigt att göra med en embossingfön



Jag har även stansat ut kortbasen med slimlinestansmallar med s k deckled edge från CreaLies (rectangle slimline C). Jag hade inte så långa papper (det hade behövts ca 40 cm långa), så jag har stansat ut två bitar och skarvat ihop dem med ett pappersgångjärn :). 



Jag valde medvetet att göra kortet relativt clean and simple, i o m att jag vill att julstjärnan är i centrum :). 



Här kan du se skillnaden i storlek på krymmplasten före och efter nedkrympning. Jag har använt mig av svart (tuxedo black) och vit (snowflake whitestazondyna för att stämpla på plast. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar