måndag 5 december 2022

JULKORT - HÄNGLAR & WINGS

Hej!

Hur går det med julkorten? Själv är jag inne på årets slutspurt. Dagens kort är kanske det kort som jag själv är mest nöjd med i år. Ganska enkelt och liksom inga extra krusiduller men ändå så där sprakande som bara julkort kan vara.



Kortet är 11,5 x 14,5 cm och klarar vikten för ett frimärke vilket varit ett av mina mål i år. Alla stämplar kommer från Hänglar &Wings. Hjärtat och lingonen kommer från setet flätat hjärta.



Motivet är färglagt med copics och en white gel ink roller penna från Pilot. När man färglägger ytor som man vill ska upplevas vita är det viktigt att använda en ganska stark färg i skuggdalarna så att motivet får liv och form. I det här fallet valde jag varma gråa nyanser då jag vill få kortat att förmedla en varm julkänsla. Hade jag färglagt en snögubbe hade jag valt en kallare färg och med inslag av blått tex. 



Texten kommer från setet ge mig mer jul. Hade ingen riktig plan när jag började med kortet och länge tänkte jag att jag skulle ha en utstansad text men hittade ingen som jag tyckte passade. Hela kortet var typ klart och jag hade börjat vänja mig vid tanken på att ha endast text på insidan men så kom jag på att nä, jag stämplar en Det får gå som det går. Hade aldrig vågat stämpla en text när kortet är klart om jag inta haft en stamping buddy pro från Nellie snellen. Det blir alltid ett perfektstämpeltryck och inget kladd. Klippte ut lingonen och hade tänkt att fästa dem på 3-kuddar men det slutade med att jag limmade fast dem platt.  Det som får hela kortat att lyfta är silverpapperet som finns i blocket glitter mat stack från DCWV.

Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:

Stämplar: Flätat hjärta från Hänglar & wings

Stämplar: Ge mig mer jul från Hänglar & wings

Penna: white gel ink rollerball från Pilot

Papper: glitter mat stack från DCWV

Stämpelverktyg: Stamping buddy pro från Nellie Snellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar