fredag 23 december 2022

JUL MED TIM HOLTZ/SIZZIX!

 Hej igen!

Dan före dopparedan bjuder jag på en till tag och jag använde tre, fantastiska, set med stansmallar från Tim Holtz och Sizzix! Det som är så roligt med att mixa stansmallar, från flera set, är alla möjligheter man får med bara ett par set. Det finns en uppsjö av härliga set för jul men också många set att använda för att "pyssla in" det nya året! Kika in i webshopen och bli inspirerad!


Det härligaste med stansmallarna "Papercut Christmas" (den med älg och snögubbe) är de glada och peppade ansiktsuttrycken.


Marken de står på är en bit från en vanlig kartong. Presenter och godis kommer från "Santa´s Helper" (set med stansmallar).


Vill man gå överkurs så kan nästan alla set med jul tema kombineras med "Holiday Greens Mini" (set med stansmallar) som jag använde i mitt förra projekt här på bloggen (och som syns på första bilden).


Allt är färglagt med Distress Inks. Granarna och snöflingorna kommer från ett gammalt Tim Holtz stämpelset som heter "Reindeer Flight" och är heatembossade med vitt embossingpulver. Bakgrunden är skapad med en Dylusions, svart, tag och en av de nya Distress Mica Stain sprayad genom en äldre Tim Holtz schablon.
Hoppas ni känner lite inspiration dessa sista timmar innan jul!
Mitt varmaste "God Jul" till er alla och särskilt Sari!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar