fredag 16 december 2022

#SKITKALLT VINTERKORT - NELLIE NELLEN

 Hej!

Just nu känns det som att vinterkylan har kommit till hela Sverige och att alla fryser så vad passar inte bättre så än ett snöigt vinterkort.



Jag börjar med att stämpla mitt motiv, Landscape with cottage från Nellie Snellen med en vattenfast dyna.



Jag stämplar med Archival ink jet black från Ranger då jag gillar att den verkligen blir svart och inte smetar ut sig när man färglägger med vattenlösliga medium. Till det här kortet färglägger jag med clean color real brush från Zig. För att fådet resultat som man vill ha är det viktigt att man använder rätt papper och när jag färglägger med clean color eller andra vattenlösliga pennor använder jag Intense white smooth watercolor paper från Florence.




Så här ser det ut när jag lagt på lite färg och jag väljer att skära ner motivet till 13,5 x 10 cm.



För att inte motivet ska se platt och livlöst ut går jag sedan på med lite glitter, Diamond stickles från Ranger. 




Lägger inte mycket glitter men drar lite här och var i snön.




Stansar ut en Tallkvist och kottar från Gummiapan som dekorationer.




Lägger även till en text från setet snorkigt vinter från Hänglar och wings. Jag vet inte hur kallt just du har det men hos mig är det just nu -18 så då får man säga skitkallt!



Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING: 

Stämpel: Landscape with cottage från Nellie Snellen

Stämpel: snorkigt vinter från Hänglar och wings.

Stämpeldyna: Archival ink jet black från Ranger

Pennor: Clean color real brush från Zig

Papper: Intense white smooth watercolor paper från Florence

Glitter: Diamond stickles från Ranger

Stansmallar: Tallkvist från Gummiapan

Stansmallar: Kottar från Gummiapan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar