fredag 23 december 2022

KRANSKORT NR 2 med utstansade detaljer

Skam den som ger sig.
Jag var inte riktigt helt nöjd med helheten i det förra kranskortet, men när jag fick syn på en video på youtube (Nichol Spohr), där någon som jobbade med kransschabloner så fick jag en ny idé som jag ville testa :). 



Så jag började om.
Jag började med att spraya några papper med olika gröna nyanser för att kunna stansa ut tallkvistar från Gummipan och järneksblad från Tim Holtz Sizzix (Holiday greens) ur dem. Jag sprayade också några papper i rött, för att ha material till bärkvistarna

  

Jag stansade ut 2 cirklar med stansmallar från CreaLies. Du kan i praktiken välja vilka cirkelstansmallar som helst, som du kan matcha ihop så att de bildar en "kransform". 



Och därefter testade jag en ny färgkombo på papperet som skulle präglas med Knock on wood-embossingfoldern från Spellbinders. Jag sprayade med Antique Linen distress spray stain och färgade sedan in präglingen med Scattered straw och Tea Dye distress ink från Tim Holtz Ranger ink
Som du ser på bilden här, är det käckt att ha en låda att spraya i :). Det finns två olika i butiken. 

Jag monterade ihop allt genom att nita fast kvistarna med Tiny Attacher-häftapparaten från Tim Holtz Idea-ology



Den här gången lät jag bli att dekorera kransen med något mer. Jag tror att jag gillar det här bättre. Kanske skulle jag kunna lägga till några halvpärlor eller liknande... 



Jag stansade ut God Jul (snygg 2)-uttrycket ur guldfärgad spegelmetallkartong och limmade fast det på en bit vellum (transparant papper) som jag hade skurit till en smal remsa utav. Jag har bara stoppat in vellumbiten under kransen och limmat fast orden på några få ställen med Clear crystal glaze-lim från Nuvo. 



För att kunna använda den guldfärgade texten, utan att den försvann in i bakgrunden, valde jag att skapa lite volym utan att täcka för underlaget, med hjälp av vellumremsan :). 



Nu är det hög tid att önska er alla en riktigt god jul. 
Butiken har öppet på eftermiddagen och någon gång under dagen ska jag laga finsk kålrotslåda, så att julen kan börja, på riktigt :). 

God jul, Hyvää joulua and a Merry Christmas to you all :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar