tisdag 20 december 2022

ETT BLÅ-GRÖN-VITT JULKORT MED UTSTANSADE DETALJER

Här är ett blågrönvitt slimlinejulkort med massor av utstansade detaljer, till stor del från Gummiapan

Jag började med att prägla ett vitt kartongpapper med en avlång embossingfolder från Nellie Snellen (slimline star frame). Jag dekorerade stjärnorna i präglingen med glitterlim från Stickles.



Därefter färgade jag in några vita papper med blåa och gröna distress ink-nyanser och infärgningsborstar och stansade ut en himla massa blad, blommor m m. Här är länkarna till BLAD, KVIST, så kan du bläddra och välja ut dina egna favoriter :). Små kvistar, Järnek, Inversus kan vara ett alternativ..., 
De blå blommorna är egentligen julstjärneblommor

Jag stansade även ut några snöflingor (crealies, craft & you, lawn fawn, ett stearinljus och en doodlad krans-cirkel (3 ggr) och de lät jag vara vita. Det finns också en bollkvist som jag stansade ut ur vitt mossgummi. 

Jag stämplade med samma blåa nyans (faded jeans) på några av poinsettiablombladen för att skapa lite mer textur. Jag använde mig av en latintextstämpel från Gummiapan



Jag monterade de stora delarna med flera lager av 3D-kuddar + lim. Det finns ett brett utbud av limprodukter i butiken. 
Jag har även skurit ut en bit vellumpapper och lagt mellan kortbasen och det vita papperet under det blåa papperet. 



Jag dekorerade med några vattendroppar, både i dew drop-form och sådana med volym (water droplet). 



God jul-texten på en enkel skylt har jag stämplat på en bit genomskinlig krympplast och sedan krympt den med hjälp av en embossingfön. Jag stämplade med en vit stämpeldyna från Stazon (Snowflake) och det verkar ha funkat riktigt bra :). 
Här är en länk till Gummiapans god jul-varor. Det finns ett härligt utbud att gå vilse i :). Det är den här god jul-stämpeln jag har använt till detta projekt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar