söndag 11 december 2022

SLIMLINEJULKORT I GULD, RÖTT OCH KRAFT

Här är ett slimlinejulkort i rött, guld och kraft. Jag har använt mig av produkter från Hänglar & Wings, Tim Holtz, CreaLies och Lawn Fawn. 

Jag började med att stansa ut några avlånga paneler med hjälp av slimlinestansmallarna från CreaLies (rectangle slimline b 182).
Jag hittade ett block med tunna anteckningspapper i mina gömmor som jag limmade fast på lite stadigare kartong, innan jag skar till ett mönsterpapper som kikar fram bakom (även det från mina gömmor). 
Slutligen skar jag ut en avslutande del med liten scallopkant ur kraftpapper.
Innan jag monterade fast anteckningspapperet stämplade jag en julsångstext från Hänglar & Wings med röd archival ink (Barn Door Tim Holtz) samt drog jag jutesnöre runt papperet - på höjden. 



Jag stansade ut snöflingecirkeln (Stitched snowflake die set Lawn Fawn) fem gånger och limmade fast dem med Lawn Fawns glue tubelim. 
Jag drog på samma röda stämpeldynefärg (Barn door archival ink (Tim Holtz)) över den översta delen och strök på stickles glitterlim för att ge det lite bling. 
Jag stansade ut snöflingan ytterligare en gång, i kraftpapper och limmade fast det i mitten. Jag ville på något sätt knyta an mittendelen till den avslutande panelen med scallopkant. 

Därefter stansade jag ut den vackra god jultexten med hjälp av en stansmall från Hänglar & Wings och duttade på versamark vattenstämpeldyna och hällde på guldfägat embossingpulver ((gold super fine detailRanger ink). Jag upprepade detta steg en gång till, för att ge det lite starkare uttryck. 



Jag avslutade med att limma fast några mattguldfärgade halvpärlor. Länken tar dit till sidan med flera olika färger att välja bland :). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar