torsdag 8 december 2022

JULKORT MED TOMTE FRÅN PICKET FENCE STUDIOS

Jag gjorde ett blått julkort med en härlig Jolly Christmas gnome-tomte från Picket Fence Studios

Jag var på en scrapträff och temat var att göra något med blått i fokus. Färgvalet gjorde att jag genast hamnade utanför min komfortzon. Jag knåpade på i några timmar för att få till kortet som helhet med små inslag av vitt och silver. 


Jag började med jobba in versamarkdyna genom en musiknoterschablon (no 43) från Gummiapan och därefter hälla på vitt embossingpulver och smälta pulvret med en embssingfön (heat it craft tool). 
Därefter jobbade jag in blå nyanser av distress oxide ink för att framhäva musiknotermönstret. 

Jag stämplade uttrycket "Nu så är det jul igen, jultomten myser" från Hänglar & Wings i hörnen och även på vitt papper för att ha det som ett uttryck på kortet. Du hittar texten tillsammans med snuttar av andra julsånger i stämpelsetet med samma namn. 

Jag letade fram blå papper i någon loppislåda och försökte hålla mig till den blå skalan så gott jag kunde. Jag drog lite bomullstråd runt den långa pappersremsan för att skapa lite textur. Här hittar du jutesnöre att leka med :). 

Jag färglade tomten med Tim Holtz nya akvarellpennor, som är ett torrare medium än t ex clean color real brush-pennorna är (som har flytande vätska i behållaren). Jag har provat att dra på färg direkt på figuren eller på en kloss och därefter plocka upp färg. 
Som slutkläm pulverembossade jag uttrycket God Jul från Hänglar & Wings (Julhälsningar 2022) med silverfärgat embossingpulver. Jag dekorerade även med några rhinestones för att ge kortet lite bling. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar