tisdag 13 december 2022

ETT JULKORT I VITT OCH GULD, MED PRODUKTER FRÅN GUMMIAPAN

Nu, när jag är i ett pysselstim, har jag lust att testa olika produkter. Den här gången blev det ett Gummiapanalster med akvarellpapper och guldmetallicpapper. Jag börjar förstå förtjusningen i att jobba med just metallicpapper i o m att det är lite styvare och är snyggt som tusan :). 



Jag började med att stansa ut alla delar ur guldpapperet först:
Vågigt (doodlad slimlinerektangel), Ljusstakar God Jul-text 



Sedan var det dags att stansa ut rektangulära former (pierced nesting rectangles och scalloped nesting rectangles) och därefter jobba in lite härligt mönster genom en ny schablon nummer 65 (som jag har döpt till sticknings- eller vetemönsterschablon).
Jag använde mig av frayed burlap distress ink och en infärgningsborste från Nellie Snellen. 



Innan jag var redo att montera ihop allt, ville jag ha med en oregelbunden cirkel av silverfärgad metalltråd, som jag nitade fast med Tiny attacher (en handhållen häftapparat med små nitar från Tim Holtz).
Jag ville också ha lite grönt med på kortet, så jag stansade ut små grankvistar och järneksblad, som jag stansade ut ur krympplast. Jag färgade in den transparanta krymmplasten med alkoholpennor (Illustrator från Spectrum Noir) innan jag krympte ned dem med embossingfön. Om du vill testa på krympplast är det bra att ha en skärbräda av trä, en akrylkloss och kanske en sax till hands :). 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar