måndag 19 december 2022

ETT HELVITT JULKORT MED STANSMALLAR

Här är ett helvitt julkort där jag har använt mig av enbart stansmallar. Det är kul att utmana sig att skapa textur och intresse med papper i en enda färg :). 


Jag började med att prägla ett papper med en embossingfolder från Spellbinders (Flurry of snowflakes). Det är en stor präglingsfolder, så det kräver en stansmaskin som Big Shot från Sizzix eller Platinum SIX från Spellbinders


Jag hade tänkt att nyttja en hel del kvist- och bladstansmallar för att skapa en samlad bild av "foliage" (lövverk), men så hittade jag en härlig stansmall från Creative Expressions som heter Festive wreath som redan hade alla delar :). 



Därefter gick jag loss med några stansmallar från Gummiapan:
Doodlad Cirkel, Snöflingecirkel och Liten god jul


För att få lite höjd på god jul-uttrycket, stansade jag ut det ur vitt mossgummi (skumgummi). Det skulle kunna bli läckert att stansa ut det ur glittrigt mossgummi också :). Det finns två varianter, styckvis eller i paket med svart mossgummi :). 


Avslutningsvis duttade jag på lite Stickles glitterlim på snöflingorna. 



De flesta lagren är monterade med flera lager 3D-kuddar och lim för extra hållbarhet över tid. Jag brukar nyttja Clear crystal glaze och Deluxe adhesive från Nuvo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar