lördag 24 december 2022

KRYA PÅ DIG-kort med Marianne Design och Stamping Bella

Efter att ha gjort några julkort, kom plötsligt en lust att göra krya på dig-kort. Och när jag började tänka på alla lämpliga produkter jag kunde nyttja, blev det nästan svårt att välja bort några :). Här är en länk till en himla massa sköna krya på dig-artiklar



Jag har länge velat jobba med Edna to the resque-stämpeln från Stamping Bella och äntligen fick jag chansen. Jag har också väntat och väntat på rätt tillfälle att använda stämpelsetet med krya på dig-tema från Marianne Design (Medical set). 
Den här gången stämplade jag med Mementodyna Tuxedo black och färglade med alkoholbaserade pennor från Spectrum Noir. Jag brukar använda Color Copy-papper vid färgläggning med alkoholbaserade pennor. 

Jag har återgått till en av mina favoritstämplingstekniker, maskning - d v s att man har ett huvudmotiv och stämplar upp en mask (som man klipper till och täcker huvudmotivet med - för att kunna stämpla "bakom det"). Du kan använda maskningsark från Gina K eller spraya med lågklibbigt spraylim från Odif på baksidan av papperet.
Jag klipper med den gulsvarta saxen från Cutter Bee



Jag skar ut motivpapperet och även det röda mossgummit med sömkantstansmallar för att skapa lite intresse, på ett rätt så enkelt kort. 
Jag präglade också ett papper med en härlig embossingfolder vid namn Corrugated (typ, wellpapp) från Spellbinders.
Jag kan verkligen rekommendera att man sprayar papperet lite lätt med vatten, t ex med en distress sprayer från Tim Holtz, på både fram- och baksidan, för att undvika att 3D-foldern spräcker papperet.

Jag vände på papperet så att jag fick försänkningarna på framsidan för att få en annorlunda effekt. 

Jag hittade en söt liten Krya på dig-stämpel från Gummiapan i mina gömmor. Här är några andra alternativ. Jag stansade ut den med en liten tag... Kanske hittar du något du villhöver här :). 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar