torsdag 22 december 2022

TALLKRANSKORT med stansmallar från Gummiapan

Här är ett kort som jag inte är riktigt säker på om det är färdigt eller inte. Jag lägger upp det ändå, så får jag grunna vidare och kanske göra kompletteringar allt eftersom :). 

Jag började med att prägla ett papper med en stor Knock on wood-embossingfolder från Spellbinders. Jag började med att färga in vanlig distress ink med infärgningsborstar men övergick sedan till att spraya med antique linen, pumice stone (spray stain) och därefter dra med vintage photo och walnut stain över förhöjningarna (embossingen). 



Sedan stansade jag ut flera tallkvistar och sprayade dem gröna med peeled paint och mica-spray för att ge dem lite lyster. Jag jobbade i en spray box för att undvika att sprayfärgen skulle söla ned arbetsytan. Om du vill ha en större spray box, så har Vaessen Creative det :). 

Jag gjorde en egen ring med hjälp av två stycken cirkelstansmallar från CreaLies. (Här är något från Nellie Snellen och Gummiapan) Jag stansade ut formen tre gånger och limmade ihop den.
Därefter sprayade jag den grön i samma gröna nyans.
Jag nitade fast tallkvistarna med en liten häftapprat från Tim Holtz som kallas för Tiny Attacher.




Det var de här träringarna (Christmas wood slices) som satte igång hela projektet, för jag såg "det" framför mig på något sätt att det kunde vara skoj att få med dem på ett projekt :). 
Jag stansade även ut två stycken lussekatter (lussebullar), fyra stycken stjärnor och det där "wonky" god jul-uttrycket från Gummiapan. Jag använde vitt mossgummi och glittrade sedan med glitterlim från Stickles. Det går givetvis lika bra att använda glittermossgummi också :). 

Jag jobbade in mustard seed och vintage photo distress ink på lussekatterna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar